Transit Bipartisyon

Anasayfa  /  Transit Bipartisyon

Transit Bipartisyon Nedir ?

Son zamanlarda oldukça popüler olan bir cerrahi yöntemdir. Halk arasında şeker hastalığı ameliyatı olarak bilinir.

Transit Bipartisyon Ameliyatının Avantajları Nedir ?

Transit Bipartisyon ameliyatının en önemli avantajı kolay tolere edilir olması ve oniki parmak bağırsağına geçişi engellemediği için başka hastalıklarda rahatlıkla cerrahi müdahale yapılabilmektedir.

Örneğin safra kanalında taş olması durumunda rahatlıkla endoskopi müdahale şansı engellenmemiş olur ve hastaya müdahale yapılabilmektedir.

Transit Bipartisyon işlemi daha düşük Vücut Kitle İndeksi (VKİ) değerlerine sahip tip 2 diyabet hastalarında dahi güvenli olduğu ve efektif neticeleri olduğu gösterilmiş bir operasyon tekniğidir.

Transit Bipartisyon Nasıl Yapılır?

Önce hastaya tüp mide ameliyatı uygulanır. Bu sayede hem midenin çıkarılan kısmından salgılanan Ghrelin ismi verilen açlık hormonu madde miktarının azaltılması hem de alınan gıda miktarının azaltılması sağlanır.

Daha sonra bağırsağın büyük kısmı devre dışı bırakılarak kalan kısım mideye dikilir.

Daha önce tüp mide ameliyatı olmuş hastalara da uygulanabilir.Sonuçta nihai etki midenin tüpleştirilmesi ve bu sayede kalori alımının azaltılması, yemeklerin sindirimin erken fazında ince barsağın son kısmı ile temas etmesi sonucu olumlu hormon düzeylerinde artış ve oniki parmak barsağının devre dışı bırakılması ile elde edilen olumsuz hormonların etkinliğinin azalması sağlanır.

Olumlu hormonlardaki artış sadece insülin etkinliğini artırmaz, iştah kesici ve düzenleyici hormonların artması nedeniyle erken tokluk hissinin ortaya çıkmasına ve yemek tercihlerinin de değişmesine neden olur. İşlemin tamamı laparoskopik (kapalı yöntemle) güvenle uygulanabilmektedir.