Post Bariatrik Cerrahi

Anasayfa  /  Post Bariatrik Cerrahi
Post Bariatrik

Postbariatrik Cerrahi Nedir ?

Postbariatrik cerrahi, obezite ameliyatlarından sonraki dönemde verilen aşırı kilo kaybına bağlı olarak, vücutta oluşan sarkıklıkların ve deformitelerin düzeltilmesi işlemlerinin tümünü kapsamaktadır. Aşırı kilo kaybı sonrasında yüzde, kollarda, memede, sırtta, karında ve bacaklarda sarkmalar ve deformitelerin oluşması kaçınılmazdır.

Postbariatrik Cerrahi Kimlere Yapılır ?

Oluşan sarkıklıkların derecesine ve hastanın isteğine göre yapılacak olan estetik ameliyatlar belli bir cerrahi sıraya konularak seanslara halinde yapılmaktadır. Bazı durumlarda birden fazla ameliyat aynı seansta yapılabilmektedir. Postbariatrik cerrahi ile hastanın doğal ve estetik bir görünüme sahip olması amaçlanmaktadır.

Postbariatrik Cerrahi Ne Zaman Yapılmalıdır?

Hastalar obezite cerrahi sonrasında, 12-18. aylar arasında, hasta ideal ( hedef ) kilosuna ulaşmaktadırlar. Postbariatrik şekillendirme ameliyatından iyi sonuçlar alınabilmesi için hastanın hedef kilosuna ulaşmış ve en az üç aydır bu hedef kilosunu sabitlemiş olması gerekmektedir.

Bazı hastalarda özellikle karın bölgesinde oluşan deformiteler hastanın hareketini kısıtlamaya ya da hijyenik açıdan sıkıntı yaratmaya başlarsa daha erken dönemde de ameliyat yapılabilmektedir. Bu durumda ki hastaların sonraki dönemlerde zayıflama süreçleri devam etmesi alınırsa, hedef kilolarına ulaşmalarının ardından ikinici postbariatrik şekillendirme ameliyatı olmaları gerekebilmektedir.

Postbariatrik Hastalarda Ameliyat Planlaması Nasıl Olmalıdır?

Postbariatrik vücut şekillendirme ameliyatlarında gerek anesteziye bağlı komplikasyonların gerekse cerrahiye ait komplikasyonların en az seviyede olabilmesi için her ameliyat arasında en az 4-6 ay süre olacak şekilde seanslara bölünerek yapılması gerekmektedir.

İlk seans ameliyatlarda karın, bel ve genital bölgenin sarkmış olan fazla cilt ve ciltaltı yağlı dokularının çıkarılması ve bu bölgelerin yapılması önerilmektedir.

Karın ve bel bölgesinin şekillendirilmesinden 4-6 ay sonrası  kol sarkmaları ve memede oluşan sarkmalar için  Kol germe – Meme Dikleştirme operasyonları ve Bacak Germe ameliyatları yapılabilir.