Anasayfa  /  Kadın Hastalıkları ve Doğum
Kadın Hastalıkları Ve Doğum

Kadın Hastalıkları ve Doğum Bölümü Nedir ve Hangi Tedaviler Yapılır ?

Tüm jinekolojik ameliyatların yanı sıra, normal gebelik takibi, yüksek riskli gebelik takibi, genel kadın sağlığı, menopoz-osteoporoz, doğum kontrol yöntemleri uygulamaları, Ürojinekoloji, Pelvik Taban Cerrahisi, Jinekolojik Endoskopi (Laparoskopi, Histeroskopi), Jinekolojik Onkoloji, İnfertilite ( Kısırlık) tedavileri yapılmaktadır.

İnfertilite (Kısırlık) Sebebi Araştırma ve Tedavisi

İnfertil çiftlerde öncelikle kısırlık nedenleri detaylı olarak araştırılmaktadır. Sorunun tespiti yapıldıktan sonra kişiye özel en uygun tedavi yöntemi hastalarımıza uygulanmaktadır.

Kadın kısırlığının sebepleri;

Kadın kısırlığının sebepleri arasında; Tüplerde Tahribat veya Tıkanıklık, Endometrioz, Yumurtlama Bozuklukları, Yüksek Prolaktin, Polikistik Over Sendromu (PCOS), Erken Menopoz, Rahim Fibroidleri(miyomlar), Pelvik Adezyonlar(yapışıklıklar), Diğer Sebepler (İlaç Kullanımı, Tiroid Problemleri, Kanser ve Tedavisi, Geç ergenlik, adet olamama, karaciğer rahatsızlığı, diyabet) gibi nedenler vardır.

• Ultrasonografi ile ovaryan folliküler rezerv taraması ve yumurta gelişiminin izlenmesi,
  • Hormonal tetkikler(AMH ve hormon profilleri),
  • Histerosalpingografi (rahim filmi),
  • Hidrosonografi (ultrasonografi sırasında rahim içine sıvı verilerek patoloji taranması),
  • Histeroskopi (rahim içinin kamerayla incelenmesi) tetkikleri yapılmaktadır.
  • Ayrıca Laparoskopik (kapalı cerrahi) yöntemle infertiliteye yönelik tüp ve over (yumurtalık) cerrahisi yapılabilmektedir.

Erkek kısırlığının sebepleri;

Erkek kısırlığının sebeplerinde anormal sperm üretimi veya fonksiyonu, sperm transportunda bozukluk, genel sağlık ve yanlış yaşam tarzı gibi nedenler bulunur.Spermiyogram (meni incelenmesi) testi, hormon testleri, ultrason uygulanmakta ve araştırmalar sonucunda tanı konulan patolojilerin üroloji bölümü ile beraber koordineli tedavisi yapılmaktadır.

İnfertilite tedavisinde;

Ovülasyon indiksiyonu tedavileri , intra-Uterin İnseminasyon (Aşılama) ve diğer tedaviler uygulanmaktadır.

Jinekolojik Onkoloji tanı ve tedavisi ;

Hastalarımıza uygulanan ayrıntılı bir sistemik ve pelvik muayeneden sonra hasta bulgularına göre aşağıdaki çeşitli tanısal testler ve tedaviler uygulanmaktadır:

Servikal (rahim ağzı) kanser tanı ve tedavisi için PAP smear (rahim ağzı sürüntüsü), Kolposkopik servikal biyopsi (rahim ağzının özel bir kamerayla büyütülerek incelenmesi), Endoservikal küretaj, LEEP (rahim ağzındaki kanserleşme riski olan lezyonların özel bir yöntemle çıkarılması), gibi işlemler
Endometrium (rahimin iç dokusu) kanser tanısı için endometrial biyopsiler (Pipelle, keskin küret veya histeroskopik olarak)
Over (Yumurtalık), Tüp ve Vulva kanser tanısı için biyopsi ve tümör belirteçleri (Kan tahlili)

Gebe ve Fetus Sağlığını İzleme;

Gebelik oluştuğunda ilk üç ay içinde gebelik kontrollerine başlanması önerilmektedir.

Gebelik takibi sırasında;

• Düzenli gebelik muayeneleri ve gebe eğitimi,
  • Dört boyutlu ultrasonografi ile fetal muayene ve fetal gelişme izlemi,
  • Ultrasonografik ense saydamlığı taraması ve ikili test (11-14. gebelik haftalarında),
  • Renkli Doppler ultrasonografi ile fetal kan dolaşımının incelenmesi,
  • Biyokimyasal testlerle fetal anomali taraması (16-18. gebelik haftalarında üçlü test),
  • Ayrıntılı fetal anomali taraması ultrasonu
  • Gebelik takibinde uygulanan kan ve idrar testleri,
  • Fetal monitör (NST) yardımıyla fetal sağlığın izlenmesi
  • Normal doğum ve Ağrısız doğum (Epidural analjezi)
  • Suda doğum uygulamaları
  • Sezeryan doğum uygulamaları yapılmaktadır.
  • Kromozomal anomali şüphesi olan gebeliklerde (fetal anomali öyküsü, 35 yaş üstü gebelik, vb.) amniosentez (gebelik kesesinden sıvı alınması),
  • Serbest fetal DNA analizi (cffDNA) taramaları uygulanmaktadır.
  • Tekrarlayan düşük nedenleri araştırılarak, ebeveynlere genetik tarama testleri yapılarak nedene yönelik tedaviler uygulanmaktadır.

Kadın Genital Sistemi Hastalıkları, Hormonal Bozukluklar, Menopoz Takibi, ve Diğer Jinekolojik Uygulamalar ;

• Jinekolojik muayene,
  • Ultrasonografik muayene,
  • Hpv DNA taraması
  • Vajinal kültürler
  • Periyodik meme muayenesi ve mammografik tetkik (meme filmi),
  • Hormonal tetkikler,
  • Kemik dansitometrisi (kemik erimesinin araştırılması) testi,
  • Servikal koterizasyon,
  • Endometrial biyopsi ve tanısal küretaj işlemleri,
  • Menopoz destek tedavisinin düzenlenmesi ve takibi,
  • Karından ve vajinal yoldan yapılan operasyonlar,
  • Laparoskopik (kapalı cerrahi) yöntemle yapılan cerrahi girişimler,
  • Genital organ sarkmaları tanısı ve operasyonları
  • Menstruel (Adet Düzeni) Bozuklukları tanı ve tedavisi
  • Hirsutizm tanı testleri ve tedavisi
  • Myomlar tanısı için Ultrasononografi, Histeroskopi, Laparoskopi,
  • Histerosalpingografi ve tedavisi (myomektomi operasyonları) Cerrahi
  • Histeroskopi, Cerrahi Laparoskopi, Laparatomi
  • Endometriozis ve Çikolata Kistleri tanısı ve tedavisinde kapalı veya açık operasyonlar
  • Over kistleri tanısı ve tedavisinde laparoskopik(kapalı) veya laparatomi(açık) operasyonlar
  • İdrar Kaçırma tanı testleri ve operasyonları
  • Dış Gebelik tanısı ve tedavisi
  • Rahim alma operasyonları (Histerektomi) uygulanmaktadır.Doğum Kontrolü ve Aile Planlaması uygulamaları;
  • Danışmanlık (bilgilendirme),
  • Spiral (bakırlı ve hormonlu) uygulamaları ve periyodik kontrolleri,
  • Doğum kontrol hapı seçimi ve klinik izlemi,
  • Cilt altı implant (kol derisi altına yerleştirilen hormonal korunma yöntemi),
  • Laparoskopik ve mini-laparotomi (küçük karın kesisi) yöntemleriyle tüplerin bağlanması operasyonları uygulamaları yapılmaktadır.